2009-07-10

Plastmatte

Nu är våra små tillskott i familjen 1mån och 4dagar.
Jag kan ju ingenting om kattungar, men jag lär mig hela tiden. Några frågor som jag haft/har är:
-när ska de börja få "riktig" kattmat?
-hur farligt är det när hundarna tvättar dem?
-hur högt kan de falla utan att ta skada?
-hur mycket stryk kan de få, av morbror Messi, utan att ta skada?
-hur lång tid tar det innan de är rumsrena?

Frågorna år många, och man kan säkert googla sig fram till många svar men orka...
De har nu i alla fall börjat få egen kattmat. Tozz är väl fortfarande den största energikällan, men alla fyra ligger mer eller mindre på tallriken och mumsar i sig på morgonen.
Cherry tycker om kattungarna, men om han varit polis innan så är hon ta mig faen SÄPO nu. Småttingarna är fulla av bus och har väl inte lärt sig Cherrys regler riktigt ännu.
Jag var riktigt nervös innan att kattungarna skulle trilla ner från soffan, men nu känns det helt normalt. Man hör en liten duns, och så ser man något lurvigt småspringandes mot nya buserier.
Messi tycker nu att de ganska roliga. Från att ha varit rädd och tjurig mot kattungarna, så har de små liven nu blivit roliga. Speciellt att smyga på, och att hoppa fram och klappa till med tassen. Dumma katt...
Det där med instinkter tycker jag är mycket intressant. Kattungarna har redan börjat gå på lådan. Det har bara skett en olycka. Givetvis i soffan, och givetvis i mitt knä... Nice...

Cherry har tagit rollen som plastmatte, och tar mycket väl hand om kidsen. Inte trodde jag att hundar och katter kommer så bra överens...

Ja, ja... Nog om kattungarna...

Jag såg en lite rolig artikel på nätet, i dagens aftonbladet.se.

"Blev gravid – skyller på dopp i pool"

En Polsk kvinna är på resa i Egypten med sin 13åriga dotter. När de kommer hem så är dottern gravid. Då bara måste det ju vara poolens fel... Snacka om naiv...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5493627.ab

Inga kommentarer: