2009-07-21

Simultankapacitet

Ringde just och pratade med min kära sambo som var på väg hem från jobbet.
Hon hade stannat till vid ett skyltfönster där det hängde en väldans snygg klänning. Detta plagg var givetvis på rea, så resonemanget var givetvis "att då kan jag ju köpa två".
Jag i min enfaldhet trodde ju att det skulle kunna gå att prata med min sambo, men tji fick jag.

Jag började med att berätta att jag pratade med en gammal fotbollskompis när jag bokade helgens bil (ska till göteborg och Liseberg på lördag).
"Mmm..." Var typ svaret jag fick.
Sen berättade jag att vi blev uppgraderade ett par bilklasser p.g.a. detta.
"Den var inte så röd som jag trodde..." fick jag till svar.
Sen berättade jag att det var en miljöbil som bara drog 4,2l/100km.
"Den är ganska kort..." fick jag då till svar.
Då började jag skratta åt henne i telefonen.
Men på något lustigt sätt har hon dock lyckats registrera alltihopa, för följande kommentar var så självklar.
"Om den bara drar så lite bensin, så sparar vi ju pengar, och då kan jag ju köpa klänningen..."
Min sambo är ett geni!!!´
Och helt underbar!!!

Idag fyller min systerson 1år. GRATTIS!!!!!

På tisdag kommer min andra systerson och hälsar på här i kalmar.
Ja, Syrran och Rogge är givetvis med också... Det ska bli kul.

Nej, back to work. Dags för kaffe...

1 kommentar:

Emma sa...

Till mitt försvar hade jag faktiskt inte pratat färdigt om klänningen när du började prata om bilen. Man kan tro att du inte är ett dugg intresserad av shopping?