2008-12-23

Julbestyr

Nu har jag glidit hem till päronen i Karlstad för att fira jul med LaFamilia. Efter ett sorgset avsked på stationen så satte jag mig så snällt i den svettluktande kupén. På min plats sitter det givetvis ett fjunigt pubertetsarsel och lyssnar på musik. Givetvis har han glömt sina hörlurar, så att alla i kupén tvingas lyssna på hans förbannade techno-musik. Bord med fönsterplats. Gutt!

Jag tycker det är märkligt med dessa tågförbindelser här i landet. Att åka uppåt eller nedåt i landet går bra, men så fort man ska ta sig lite på tvären så tar det stopp. Att åka mellan Kalmar och Karlstad tar dryga 7timmar och kräver 4byten. Har man också lite otur, så hamnar man bredvid eller i närheten av barn. Jäklar vad de skriker och lever rullan på tåget. Jag blir så trött...

Idag är det dagen innan julafton och alla har fått lön. Så även jag. Detta innebär ju också att samtliga 84.000 invånare här i Karlstad verkar köpa sina julklappar idag. Så även jag. Jag ska faktiskt ner och inhandla de sista julklapparna nu om några minuter. Väntar bara på att mor i skutan ska ta sig upp från tvättstugan.

Min mor har en underbar inställning till hur det ska handlas. Handlar man på ICA-kortet så kostar det ju faktiskt ingenting... Logiskt tycker jag, så det får väl bli ett par klappar på MAXI...

Jag är nyss hemkommen efter att ha blivit totalt överkörd av en 2årig systerdotter. Att vara småbarnsförälder kan inte vara lätt. Hela registret ska spelas ut på ett par timmar. Har man då även en liten 5månaders grabb, så är det fullt ös hela tiden. Men rackarns vad kul det är. Önskar ibland att jag bodde lite närmare min familj.

Inga kommentarer: