2008-12-25

När Juldagsmorgon glimmar...



Fick en bra julklapp av mamma i morse faktiskt. 11timmars sömn! Känner mig utvilad. Härligt...

Julafton flög förbi med en ruskig fart. Först det viktigaste. JULMAT! Tycker det är lite synd att man bara får all denna göttiga mat två gånger om året. Ja, det blir ju två gånger. Julafton och juldagen. Det blir ju alltid en massa mat över. Dock inte denna julen. Med en höggravid syster som först käkade upp nästan all prinskorv och sedan moffade i sig av mitt godis. Fy vad lågt!!!

Sen har vi ju det där med paket. I år kom Tomten strax efter Kalle var slut. Min systerdotter, som är 2 år, blev överlycklig och inte ett dugg rädd. Hon fick många paket som hon ville leka med. Vi vuxna hade vårat lilla julklappsspel som vi körde. Upp till 100kr fick presenten kosta, och sen slår vi tärning ett tag om vilka paket som ska hamna vart. Jag hade tre paket ett litet tag. En påse julkaffe, ett USB-minne på 4gig och en "muffinsbakningsform". Det slutade att jag endast fick kaffet. Tack tomten...

Alla var glada och nöjda igår och gladast av alla var nog systerdottern. Julen är ju till för de små.

Det var även en hund med på julkalaset. En Shar-Pei som fattade tycke för mig. Efter att ha tokbusat med detta muskelpaket i ca 10min, så ville han inte släppa taget om mig. Eller rättare sagt om mitt ben. Han fick för sig att han skulle tokjucka på mitt ben så fort han såg mig. Att säga till eller att brotta ner honom på rygg och ryta till åt honom, verkade bara trigga igång honom ännu mer. Det enda som hjälpte var att bära honom till Husse som fick hålla fast honom resten av kvällen. Märkligt...

Det första jag gjorde i morse var att sätta på datorn för att se om min efterlängtade flickvän var inne. Det var hon. Fick höra att det var vitt på marken nere i Kalmar. Kul att man åkt 50mil norrut, och det är snö i söder. Saknar...
3dagar kvar...

Inga kommentarer: