2008-10-17

Kul, trist, förbannad och glad

Vi börjar från början med det som var kul...
Vikarierade som träslöjdslärare mån-ons. Det var skitkul!!!
Svajva lite och boja lite och så...
För er som inte är hemifrån, så fanns det en träslöjdslärare hemma som var från småland. Och som ni kanske vet så har smålänningarna vissa problem med att säga "R"... Jag försökte berätta om denne man för eleverna, men ingen skrattade. Sen kom jag på mig själv... ALLA sa ju för faan svajva och boja... Pinsamt!!!
Ja ja... Det gick i alla fall kanonbra och det var skitkul. Tack älgjakten!

Nu till det trista...
I fredags fick jag utökad tjänst till 100%. Då kanske du undrar hur detta kan vara trist? Det är det inte. Det är fantastiskt roligt.
När jag har skrivit på och allt är klart, så går jag ut i lärarrummet för att berätta om den fantastiska nyheten. Där möts jag av ca 8 lärare och pedagoger för de yngre åldrarna. EN blev glad och gratulerade mig. Resten började direkt diskutera om i vilken klass jag skulle vara i och hjälpa till. Det blev en ganska otrevlig stämning tyckte jag. Så jag ställde mig upp, ganska demonstrativt, och gick därifrån. Att man inte kan glädjas åt andra måste vara skitjobbigt!?.

För ett par timmar sen blev jag riktigt förbannad...
Skulle ta Nisse till besiktningen. Kom ungefär halvvägs, vilket är ca 1km, sen började det ryka både fram och bak. Och han hackade fram som om han vore Utge på fyllan ;-)
Nu står han i alla fall på en parkering och vilar. Bilmekarn som plåstrade om honom sist ska komma och hämta honom med släp i helgen... Hade jag inte varit utanför ett dagis, så hade jag skrikit en massa fula ord som inte passar sig här...

Men just nu är jag glad...
Om någon timme kommer 8st grabbar hemifrån Tidaholm hit. Vi har fixat ett speckat schema både fredag och lördag med massor av aktiviteter. Nej nu är det inte en timme längre... De ringde och sa att de är i Nybro nu... Måste skynda mig. Återkommer efter helgen...

Inga kommentarer: