2008-10-05

Min bil är sjuk!!!

I onsdags åkte jag med Nisse till jobbet precis som vanligt. Det ösregnade och han fick kämpa ordentligt vid omkörningarna. När jag sedan parkerar honom (tvärs över två rutor) så ryker det något så fruktansvärt från motorn. Jag blir orolig och tror att jag och min passagerare ska brinna upp. Jag öppnar huven och kan då se att Nisse har feber. Ja, man kan väl säga att han var kokande het...

Jag smiter sedan ut på min 10-rast. Parkerar om honom och fyller på med lite vatten i kylaren. Lite mera än till "MAX-strecket" för att vara på den säkra sidan. Trodde jag ja... Jag fyllde ju på i expansionshållaren. Hur faaan skulle jag kunna veta att man inte skulle fylla på i den. På Sune (min gamla SAAB) fanns det bara ett ställe att fylla på i ju.
Ja, ja... Hur som helst... Vi åker hem när dagen är slut, och Nisses temperatur börjar stiga igen. Efter någon mil så är det dags för första stoppet. Jag har som tur är med mig lite extra vatten som jag, efter ett låååååångt samtal med pappa, fyller på på rätt ställe den här gången.

Färden går vidare. Någon kilometer i alla fall... Tokrök bolmar ut från motorn!

Här stannar vi igen. Min passagerare har bråttom hem, och får åka med en kollega som så snällt stannat. Jag ringer Baba som tar med sig ett par liter vatten och åker till mig. Jag fyller på igen, men upptäcker att det bara rinner rätt igenom.
Nisse får tillbringa två nätter på en liten skogsväg i den småländska urskogen...

Nu är han i alla fall på verkstaden, och jag får punga ut med 3600kr för diverse fixerier...
Skit också!

Inga kommentarer: