2009-01-11

Flickan och Kråkan!


Utanför min lägenhet så bor det en kråka. Det är inte så att han sitter och kraxar och stör, utan att han är skadeskjuten. Trodde jag...

Jag upptäckte kråkan för ca 2år sen på hösten. Då hade han en trasig vinge och studsade runt på gatan på sina smala fågelben. Jag tyckte så synd om stackaren att jag flera gånger funderade på att mata honom med mitt gamla bröd som alltid ligger stenhårt i skafferiet. Jag upptäckte dock att det fanns andra som upptäckt samma kråka, som redan gjorde detta. Nu kanske han skulle överleva vintern.

Våren kom, och kråkan med. Skönt...

En dag när jag gick hem från att ha gjort något viktigt(???) så tänkte jag fånga kråkan. Jag gick lite snabbare mot den för att hinna ifatt hans eviga hoppande. Vad gör kråkfaan då? Jo, Han flyger iväg upp i närmsta träd!

Fågeln är en bluff!!! Han är inte alls trasig. Han bara bluffar för att få en massa mat! Fantastiskt tycker jag.

Nu de senaste dagarna har samma kråka, med samma "trasiga" vinge, suttit i trädet mittemot och kikat in i vardagsrummet. Han kommer inte få mitt hårda bröd i alla fall...

Inga kommentarer: