2009-01-31

Brådis!!!

Varför ska allting vara så svårt när man har bråttom???
Skulle iväg och jobba i morse. Jag hade hur mycket tid som helst på mig. 2 timmar innan började jag planera hur jag skulle duscha, diska, svara alla på "fejjan" och gå med hundarna. Gott om tid...

Hur blev det i slutändan? Jo, panikdusch i kallvatten. Disken står där den står. Hälften fick ett svar, men hundarna fick en bra promenad på en halvtimme. Det handlar om att prioritera...

En annan sak som också är jäkligt störande är att allting verkar gå åt helvete när jag är stressad. Som ovan nämnt, duschen var iskall (no time for shampoo). Jag hittade inte mina arbetsbyxor, som naturligtvis låg exakt där jag lagt dem(i den gigantiska klädhögen i sovrummet). Skärpet som ska i hålen på byxorna var ut och in. Och när alla sakerna är i och fästa på byxorna, så upptäcker jag att jag tagit flickvännens byxor...
När jag lyckats komma ut ur lägenheten och börjat traska mot jobbet, upptäcker jag till min fasa att jag glömt mitt snus! Bara att vända och gå tillbaka...
Gör om, Gör rätt (som min gamle kapten alltid sa till mig i lumpen).

Och jag fick högsta betyg när det gäller att arbeta under stress i lumpen...
HAHAHAHAHAHA!!! Vilket skämt...

Inga kommentarer: