2009-01-10

Frisk?

Nu har jag äntligen blivit friskare. Åkte på en rejäl omgång av det beryktade vinterkräkeriet. Ni som nyss har haft det, vet hur dåligt man mår... Natten med utbrotten i "den vattenfyllda stolen" övergick till en dag som helt och hållet gick i sömnens tecken. Tror jag sov i 20/24timmar (utan att överdriva). Som tur är så har jag en fantastisk flickvän som tog hand om mig. Efter att ha fått ur mig ca 7kg börjar nu, sakta men säkert, magsäcken återta sin normala storlek igen.

Det finns nog ingen som blir så ynklig när man är sjuk som jag.

På måndag börjar jobbet igen. Jag har ju fått fortsatt 60% Idrott & Hälsa med åk 3-6. Men nu verkar det som att det kan bli 40% till. Dock inte som idrottslärare. Nej, inte ens som pedagog över huvud taget. Hör och häpna, som vaktmästare!

Ni läser alltså om killen som aldrig haft ett eget projekt där jag använt mer än en hammare, spik och skrivmejsel. Jag säger inte att jag inte kan fixa och dona, utan bara att jag har otur när jag gör det...

Nej, det ska bli ruggarns kul om det blir så. Det ger mig ju en fast och stabil inkomst i alla fall. Vem vet, det kanske passar mig som hammaren i lådan? Men lite nervös är jag...

Inga kommentarer: