2009-02-07

Kompetensutveckling

Nu har jag varit på kompetensutveckling (eller fortbildning om man så vill kalla det). Vi kan väl ha varit ca 100st idrottslärare som deltog. Det var mycket givande och det gav mig många tips och idéer för framtida lektioner.

Man kan tro att det bara är en massa lek och idrottsaktiviteter som utförs med ett sådant gäng, men saken är den att jag bara hade en sak som innebar fysisk aktivitet. Det var "avrostningsbuggen". Vi fick då lära oss den nya varianten av bugg. Det var svåååårt...
Har man kört med "dragspelsvarianten", där man rycker och drar i sin partner, så är det svårt att lära om. Men efter att ha lärt mig stegen och fyra nya turer, så var det dags att prova dessa i praktiken.
3-rätters på Kåren med öl och vin. Efter en kvart in på dansen så hade jag glömt av alltihopa och gick tillbaks till den vanliga varianten bugg. Stackars de som slet med att lära oss den nya varianten...

Inga kommentarer: