2009-02-11

Facebook

Det där fenomenet Facebook är väldigt aktuellt på min skola. MASSOR av elever har det, men jag tror jag kan vara ensam av lärarna att ha det. Kan ju vara så att medelåldern på skolan inte är 28 direkt...
När jag först skaffade mig Facebook så var det väl inte så speciellt tyckte jag. Jag hade ju haft de berömda Lunarstorm och My Space under min högstadietid och inte fastnat speciellt...

Efter ett par veckor så fastnade jag brutalt... Det blev som en drog... Det första jag gjorde på morgonen, och det sista jag gjorde på kvällen, var att kika i "fejjan".
Nu har väl den stora hysterin lagt sig med mer eller mindre sporadiska besök ett par gånger om dagen ;-)

Men en sak som är helt fantastiskt med fejjan, det är det där med födelsedagspåminnelserna. När jag lagt till en vän så får jag automatiskt en påminnelse innan, och på dagen, han/hon fyller år... Tänk vad skönt!!! Och de vänner som man kanske känner lite sådär, men som man kanske inte riktigt vill ringa och gratta, kan man ju alltid slänga iväg ett GRATTIS till... ;-)

Fantastiska Facebook!!!

Inga kommentarer: