2009-02-20

???Husdjur???


Sa jag i mitt förra inlägg att jag hade husdjur? Fel av mig... Jag har fler familjemedlemmar.

Jag har alltid haft svårt för personer som säger att de måste hem till sin hund, katt eller något annat husdjur. Eller att de inte kan stanna på fika länge för de måste hem. Eller att de rent av inte kan följa med ut på krogen en kväll, för de inte varit hemma hos sina husdjur på länge...

Igår kom jag på mig själv, sittandes på IKEA:s lunchrestaurang, undrandes hur kattarna och hundarna hade det hemma. Mådde de bra? Ställde jag fram vattnet? Råkade jag stänga toalettdörren så att katterna inte kommer åt kattlådan? o.s.v...

Emma sa då åt mig att de med 98% säkerhet ligger och sover. Det hjälpte lite, men oron fanns fortfarande där...

Nu förstår jag alla er som jag tidigare hånat i smyg.

Förlåt!

När jag nu ser "mina" hundar och katter, så ser jag inte längre några husdjur. Jag ser familjemedlemmar.

Inga kommentarer: