2009-02-17

Husdjur

Jag har inte haft många husdjur under min uppväxt.
Min syster är nämligen allergisk mot pälsdjur. Vi hade fiskar i ett stort akvarium. Jag och mina systrar fick en varsin fisk att namnge. Min hette Peter och var en mycket tråkig fisk. Min systers fisk "Charming" var mycket roligare. Hon var en svärdbärare, röd och fin. En dag blev Charming gravid. Eller vad heter det när en fisk blir på tjocken? Ja, ja... Hon blev med rom i alla fall. Några dagar senare när vi kikade till henne så var hon inte så tjock längre. Hon hade blivit en han!!! De kan visst göra så... Byta kön och så...

Sen köpte jag och min ena syster två stycken rödörade vattensköldpaddor. Min hette Miss Piggy, och syrrans hette Melissa efter den elaka systern i Falcon Crest. Men arbetet med vattenbyte blev för stort, och "padderna" såldes.

Nu bor jag tillsammans med två hundar, en rottis och en dobberman, och två katter. Det är helt underbart!!! De är riktiga charmtroll med mycket stora personligheter. Man vet aldrig riktigt vad som kommer att hända på dagarna. Man kan hitta en katt i garderoben, en hund i klädhögen, en annan katt på tv:n, eller varför inte två hundar och en katt (som tror han är hund och följer med på hundpromenaderna) i soffan.

Inga kommentarer: