2009-02-12

Snö, snö, snö!!!

Igår började det snöa lite lätt. Kul med lite vårsnö, tänkte jag.
I morse var det en jäkla massa snö!!! Äntligen vinter tänkte jag då. Hur fasiken ska han ha det kung Bore?
Åkte till jobbet imorse. Tror ni E22:an var skottad och röjd? NEJ!!! Tokslask och snorhalt. Men småvägarna i mönsterås och Ålem var rena, fina och saltade. PRIORITERING kanske???!!!

Kidsen här på skolan älskar snön. De har aldrig varit så aktiva på rasterna som nu. Förutom de tuffa 6:orna, som vägrar termobyxor och sitter inne i korridorerna. Snöbollskastning är det ju totalförbud på. Men jag funderarar skarpt på att ha en idrottslektion där jag smiter iväg med kidsen utanför skolgården och kastar lite isbollar på dem ;-)

Från det ena till det andra, så finns det vissa ord som jag alltid har problem att stava till.
typ: igentligen/egentligen, kollega/kolega och imorse/i morse... Jag vet ju igentligen/egentligen hur det ska stavas, men tvekar alltid... Mycket märkligt hur det kan vara så svårt. Som ni kanske märkte så varierade jag mitt "morse" tidigare... orka slå upp liksom... Tur att jag jag har en flickvän som är svenskläraret...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det värsta ordet av alla att stava till är ändå abonnemang. Där snackar vi om att behöva anstränga alla hjärnceller till fullo. Var är logiken och regler om när dubbelkonsonant ska användas där liksom? Helt fel och ologiskt!