2008-09-10

Jobba jobba joooooobba!!!

Dessa ord hör man ibland på olika idrottsevenemang. Men idag har detta två betydelser.

För det första så är det fotboll på TV med matchstart om 45 minuter. Grabbsen kommer hit och ska kika. Trevligt som attans tycker jag!

För det andra så beskriver det just vad jag har gjort ganska mycket nu de senaste två dygnen.
Jag jobbade i måndags på skolan. Var hemma från skolan vid 17-tiden för att sedan masa mig iväg till fängelset klockan 18 för att jobba natt. Vak-natt...
Gick av mitt pass på tisdagsmorgonen, för att 25 minuter senare sitta på bussen på väg till skolan för att jobba igen...
När jag kommer hem från skolan slänger jag mig i sängen och somnar bums. 7 minuter senare ringer det på dörren där en kollega från fängelset står och frågar om jag är klar för att åka och spela poker. Yes! Absolut svarar jag och hoppar in i hans bil, destination Smedby.

Summasumarum var jag vaken 41 timmar i sträck!!!
Gött mos hade de sagt där hemma...
Inte jag.
Men så kommer jag nog bara göra en gång. ALDRIG mer!!!

Upptäckte till min stora skräck också att det nu snart är sex månader sen jag tränade någonting över huvud taget. Jag har blivit förslappad. Men visst är det skönt att ligga på soffan och moffa i sig en massa chips och andra onyttiga saker.
Får väl bli ett träningskort på Friskis snart.
Funderar starkt på att lägga ner fotbollen helt och kanske lira i något Korpen-lag.

Nej nu kommer grabbarnagrus...
Dags att vara social.

Inga kommentarer: