2008-09-01

Mupp-mopp

Kom hem från jobbet efter att ha slitit med brännboll, längdhopp, 60m, 1000m och kulstötning, och vad upptäcker jag? Jo, att det där golvet i vardagsrummet fortfarande är kladdigt. Var nog för trött igår när jag städade...
Detta upptäcker jag precis när jag satt mig i soffan. Vet ni hur jobbigt det är att resa sig från soffan när man väl satt sig och slagit på någon komedi på tv (som man i och för sig redan sett 17ggr)?

I alla fall pallar jag mig upp och välter ut ett stort vattenglas som någon ställt på mitt golv bredvid soffan... Varför ställer man ett stort vattenglas på golvet??? Tror det bor något litet troll här om dagarna när jag är borta, för det kan ju inte varit jag själv som gjort det...
Drar en mycket lång och otrevlig ramsa, som inte kan skrivas här, och gör ett nytt försök att nå duschen för att fylla på mopphinken.

Jag lyckas och börjar nu moppa upp vattnet. Givetvis när jag ska trycka ut vattnet, som sätter sig i moppen, i den där aldeles för lilla "silen" som sitter på hinken så händer det som absolut inte får hända... Hela hinken med vatten välter och jag blir så jäkla trött på mig själv att jag nästan börjar gråta. Men det gör jag inte, utan jag suger tag i hinken och kastar in den i duschen. Sen börjar upptorkningen av mitt vardagsrumsgolv.
Då upptäcker jag ytterligare en sak... Mupp-moppen blir ju blöt och jag har ingenting att krama ur det i. Bara att svälja min stolthet och gå tillbaka till duschen, fylla på med nytt vatten och börja krama ur i "silen" (som nu verkar vara ännu mindre).

Jag blir så trött!!!

Inga kommentarer: